Sommarprojekten

Vad har jag gjort hela sommaren då? En hel del faktiskt. Bland annat så har jag läst några gymnasiekurser (Grafisk illustration och Grafisk kommunikation) för att värma upp inför högskolestudierna. Jag har ju gått Estetiska programmet med inriktning på Bild- och formgivning och därför har jag antagligen inte alls samma förkunskaper vad gäller det digitala skapandet som många andra har. Men nu har jag iallafall fått testa Photoshop, Illustrator och InDesign – varav de två senare jag aldrig använt innan. Det är grymt kul att sitta och pillra digitalt och att kombinera programmens effekter med inscannade skisser och verk. Jag kommer antagligen bli svårt beroende inom en väldigt snar framtid!

Annars har jag jobbat med lite beställningar och övat upp min skissteknik. Samt målat en och annan tavla bara för att det är så himla befriande att gå loss på en duk.

Jag har, bland annat, gjort följande:

 

2017 Sax PS
Ritat en sax i Photoshop. (Studier)

2017 Sax AI
Ritat en sax i Illustrator. (Studier)

2017 EsloRitat en igelkott som heter Eslo. (Studier)

2017 Halloweenkort AI Ritat ett tvivelaktigt halloweenkort i Illustrator. (Studier)

2017 DrWellsRitat ett porträtt av Dr. Wells.

2017 KusinerMålat ett syskonporträtt.

2017 ChokladaffischGjort en reklamaffisch för en fiktiv chokladprodukt. (Studier)

2017 DuveholmsgymnasietMålat en tavla av Duveholmsgymnasiet för att fira att Katrineholm blir 100 år.

2017 Vinterån

Målat en tavla av vinterån.

2017 Drothem
Gjort en logotyp åt ett par vänner som har bin och säljer honung.

 

 

Kommentera

