Informativ illustration!

Hurra! Jag kom faktiskt in på Mälardalens högskola, trots att jag inte alls räknade med det, och ska nu få ägna dom kommande tre åren åt Informationsdesign med inriktningen Informativ illustration. Jag är SJUKT taggad!

Detta innebär förstås att min vardag kommer att se helt annorlunda ut. Dom senaste fem åren har jag bara pendlat mellan hemmet och barnens dagis, vilket innebär 10 minuter bilfärd enkel resa. Nu blir det ju istället en tur-och-retur resa mellan Eskilstuna och hemmet varje vardag. En timme istället för tio minuter… Tur att det finns Morgonpasset i P3 och ljudböcker. Och att jag kommer ha en splitterny bil att köra. Annars hade jag förmodligen inte orkat med pendlingen, ens i min fantasi.

Jag är som bekant ingen höjdare på att uppdatera i min blogg, men jag ska verkligen försöka skärpa till mig nu i samband med skolstarten. Det lär ju finnas massor av roliga saker att visa upp när studierna sätter igång på allvar.

2 reaktioner på ”Informativ illustration!

  1. Hejsan! Grattis! Jag pluggar också Informationsdesign – informativ illustration, vad kul att se din blogg, jag uppskattar verkligen att både se och läsa sånt här om andras arbeten! Jag hoppas verkligen att du laddar upp dina kommande arbeten här, det kommer finnas mycket att välja bland. Välkommen till MDH! 🙂

    Gilla

    1. Hej! Vad kul att se ett ansikte! Jag ska försöka hålla igång och visa vad jag gör – jag tycker att det är svårt att hitta folk som studerar på dom olika högskoleprogrammen. Lite som att man blir hemlig när man pluggar… eller så är jag bara kass på att leta. 😀

      Gilla

Kommentera

