Veckans uppgift

Idag ska jag sätta fart med den sista (som egentligen var den första) uppgiften till MDH. Jag skulle egentligen ha gjort den mycket tidigare, men så såg jag att dom skjutit fram sista poststämpeldatumet till den 22:a maj, istället för den 15:e. Så, då fick jag mer tid att hinna ikapp med annat också. Och det tackar och bockar jag ju för!

Mälardalens Högskola: Informativ illustration – informationsdesign

Uppgift 1

Köket

Rita på fri hand en tydlig linjeteckning i tusch/bläck av ett kök, förslagsvis ditt eget. Bilden ska ge god information om hur köket ser ut. Bilden ska ritas i perspektiv så att man ser minst två väggar och ovansidan av spisen. I köket ska det finnas en person (helfigur – hela personen ska synas) som plockar fram en tallrik ur ett köksskåp. På spisen ska det finnas en kastrull och en rund stekpanna. Uppgiften ska utföras för hand som linjeteckning i svart-vitt och utan dator.

Syfte med uppgiften:
Att visa hur du med frihandsteckning behärskar perspektiv, proportioner och att informera med bild.

Kommentera

